Cesta letadlem do zahraničí přináší i jistá omezení.

DSC00396

IMG_7311

Nemůžete si zabalit plynové kartuše na vaření, a pokud máte benzinový vařič, tak je dobré nechat vyschnout jak vařič, tak pumpu i samotnou nádobu.

DSC00866

Hrozí totiž, že vás s tím do letadla nepustí. Kartuše je možné koupit skoro v jakékoli zemi a benzín je jasný, ten koupíte všude.

Kluci si na naši cestu do Norska vzali plynový vařič Jetboil, kartuše se koupila v Norsku

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

a já jsem zůstal u benziňáku. Benzín je nej 🙂

ONCO

Vařič jsem rozebral, zabalil do svetru a dal doprostřed batohu. Stejně tak i pumpu, konvičku a další tvrdé věci jsem vyrovnal ke kostře batohu. Batoh byl zabalený smršťovací folií a nic se nemohlo stát. Ale stalo se.

DSC00867

DSC00868

Po příletu na místo jsem zažil šok. První byl rozpatlaný opalovací krém a repelent. Ano chápu, je to plast, ten neodolal. Ale druhou ránu v batohu odnesla alu konvička, která zas až tak křehká není.

DSC00860

DSC00864

DSC00863

DSC00862

DSC00865

Ale co mne mrzí nejvíc, je rozlámaný titanový vařič. Jedná se o Coleman fyrestorm titanium, který utrpěl zlomeniny třech nožiček, přesně v kloubu, kde se setkávají. Mám ho dost let a dostával všude zabrat, ale tohle jsem nečekal. Uprostřed batohu…no nechápu.

P5061970

Teď se musí při vaření hlídat.

 

DSC00871

DSC00870

DSC00869

DSC00873

Ještě, že jsem pumpu od vařiče zasunul do lahve, díky tomu ta pumpa přežila.

DSC00868

Takže příští vařič na benzín bude ten nejjednodšší = blbuvzdorný.

Uvidíme, možná Optimus Svea 🙂

DSC09634

Tohle berte jen jako upozornění, co se může s vaší výstrojí stát při nakládce a vykládce.

thumb_IMG_6271_1024

 

Tímto zdravím obsluhu letiště.  🙂

Hezký den přeje Kraken

 

Sdílet

3 komentářů

  1. No to je prasarna…Na todle musela spadnout naka tezka bedna nebo to prejeli vozikem.reklamoval bych to u letecke spolecnosti pac toto je fakt prasarna

  2. Ja mám teda bohužel velmi podobné zkušenosti, konkrétně s leteckou společností Norwegian Air při cestě z Finska do Prahy. Sice jsem neměl poškozený obsah (neboť sem nepodcenil důkladnost obalení „kdyby náhodou“) ale obal – tedy kufr. Byl kompletně urvaný podvozek s kolečky, který mi přišel na páse zvlášť. Dále vytrhlá teleskopická ručka a další povrchová zranění. Nicméně mě to poněkud rozohnilo a okamžitě jsem se vydal pln vzteku situaci řešit. Na letišti mě odkázali na konkrétní společnost (tedy Norwegian Air) s tím, že oni zkrátka nemůžou v tuto chvíli nic dělat. Dostal jsem tedy papír, na kterém byl uveden rozsah škod, který jsem na obsluhu vychrlil, dále hodnota poškozené věci a kontaktní údaje. Vzápětí jsem ještě pro jistotu vše nafotil a odeslal email na Norwegian Air. A světe div se, po asi 4-5 měsících jsem obdržel příslušnou částku na bankovní účet. Čili pokud se vám něco podobného stane a zjistíte to nejlépe do 14 dní po příjezdu, neváhejte ani minutu, vše zdokumentujte a obraťte se buď na letiště v zemi příjezdu nebo rovnou na leteckou společnost. Tak ať se vám daří, bushcraftu zdar!

Zanechat komentář