Baterka na klíčích od domu nebo od auta je ta základní věc, kterou by člověk měl mít. Pardon, píšu baterka, ale mám psát svítilna 🙂

Už jsem na klíčích nosil různé svítilny. A když před časem přišel tenhle prcek jako novinka, tak jsem po ní hned skočil.

A důvod proč jsem po ní skočil?

Menší než krabička od zápalek, váha 22 g, dosvit až 42 metrů a výdrž až 18 hodin. Bílé světlo se čtyřmi režimy a červené se dvěma režimy. Voděodolnost proti dešti.

Odolné tělo a hlavně integrovaná baterie s dobíjením přes USB. Stačí? Ne?  🙂 tak jdeme dál…

Popis

Integrovaný akumulátor – baterka 🙂 Li-pol s kapacitou 200mAh. Doba nabíjení je cca 1,5 hodiny. 

Světelný výkon je až 260 lumenů a dosvit 42 metrů. 

Vše se ovládá tlačítkem na odolném těle, které je vyrobeno z hliníkové slitiny a je frézováno na CNC stroji.

Pro zapnutí či vypnutí podržte boční tlačítko zhruba 0,5 vteřiny. Pro zapnutí červeného světla podržte tlačítko po dobu 1,2 vteřiny. Režimy výkonu můžete kdykoliv během provozu přepínat stisknutím bočního tlačítka. 

Ovládací tlačítko lze uzamknout, aby nedošlo k samovolnému zapnutí např. při převozu v zavazadle – dvakrát rychle (v rozsahu 0,5 vteřiny) stiskněte ovládací tlačítko, svítilna poté dvakrát zabliká, čímž signalizuje uzamčení. Pro odemknutí tlačítko opět dvakrát rychle stiskněte. 

Indikace nabití akumulátoru – při vypnuté svítilně jednou krátce stiskněte tlačítko, poté na tři vteřiny začne svítit malá dioda v tlačítku. Zelené světlo značí akumulátor nabitý na 100-70%, zelené blikání 70-40%, červené světlo signalizuje akumulátor nabitý na 40-10% a červené blikání značí akumulátor nabitý na méně než 10 %.

Nabíjení se provádí pomocí USB C konektoru. Nabíjel jsem z PC, powerbanky i v autě a vždy vše v pohodě. 

Čtyři režimy bílého světla: 260 lumenů (0,75 hodiny) -> 80 lumenů (1,25 hodiny) -> 30 lumenů (3 hodiny) -> 5 lumenů (18 hodin).

Dva režimy červeného světla: 4 lumeny (5,5 hodiny) ->červené blikání (4 lumeny).

Červené blikání je v noci vidět na slušnou vzdálenost. 

A při zapnutém červeném světle se dá jít v kempu v klidu na záchod a člověk se tak moc neprobudí. Při nejnižším bílém světle je to podobné, ale bílé světlo je agresivnější a v noci doporučuju používat to červené světlo. 

Takže nejnižší intenzita bílého světla je 5 lumenů, při tom se dá jít po stezce a svítit si na cestu. Druhá intenzita 30 lumenů je ideál na rychlou chůzi v drsnějším terénu. 80 lumenů osvítí kus lesa a při 260 lumenech si posvítíte i na konec louky. Čím silnější světlo, tím menší výdrž baterie. Nezapomeňte, že je to prcek na klíče.

Používání

Chvilku byla na klíčích od domu i od auta. Pak na EDC sestavě. A nakonec jsem svítilnu hodil opět na klíče od auta. Kdyby byla více odolná proti vlhkosti, tak bych jí přidal k Survival balíčku. Ideální by bylo magnetické nabíjení a magnetický spodek svítilny, ale to už bych chtěl moc. 

Svítilna mi spadla do potoka i ležela na dešti. Vždy bez újmy na zdraví. Jen to chce dávat pozor na dobře zavřenou krytku dobíjení. 

Ze začátku jsem zápasil s nastavením. Tedy s dotykovým ovládáním. Režimy si člověk zapamatuje, ale zamykání tlačítka a ukazatel nabití, už je na mojí hlavu moc. Někdo má takové vychytávky rád. Ale co je jednoduché, bývá lepší a méně poruchové.

Cením si zpracování, výdrže a hlavně dosvitu. Červené světlo s blikáním je super bonus.

Kdyby tahle svítilna měla i klip, aby se dala cvaknout na Molle vazbu, tak by byla skoro dokonalá. 

Ale i tak je to skvělej prcek na klíče.

Mě tenhle prcek přesvědčil. Sice se nedá vyměnit baterie, ale můžete jí v klidu dobít za jízdy autem nebo z powerbanky. Za mě pecka mini svítilna od Fenixu. 

Děkuji firmě Kronium za poskytnutí svítilny do testu. 

YouTube player
Sdílet

Zanechat komentář